Interbike Marketweek in Reno/Tahoe 2018

Consumer Demo und Festival, 14.-16. September / OutDoor Demo, 16.-17. September - Northstar California Resort, Truckee, CA

Interbike Expo 18.-20. September - Reno, NV

Interbike ist die größte Fahrrad-Fachmesse in Nordamerika, für Hersteller, Händler, Industrie und Medien. Seit 1982 versammelt die Show mehr als 1.400 Marken aus der Branche und mit insgesamt mehr 25.000 Teilnehmern zählt sie zu den wichtigsten globalen Handels-Events für die gesamte Fahrradindustrie. Mit dem Umzug nach Reno/Tahoe wird außerdem ein großes 2,5-tägiges Endverbraucherfestival im Northstar California Resort in Truckee, CA stattfinden.

Interbike gehört zu Emerald Expositions, einem führenden Betreiber von großen Business-to-Business-Messen. Emerald Expositions, mit Haupsitz in San Juan Capistrano, CA, organisiert mehr als 50 Handelsmessen, Shows und Konferenzen weltweit und bringt dabei mehr als 500.000 Käufer und Verkäufer in neun diversifizierten Endmärkten zusammen. Märkte sind unter anderem allgemeine Handelswaren, Sport, Gastronomie- und Einzelhandelsdesign, Schmuck, Fotografie, Bekleidung, Bau, Gesundheitswesen und Militär.

Weitere Informationen zur Interbike unter: www.interbike.com

inMotion mar.com ist Ihr Ansprechpartner für die Interbike im Bereich Marketingkommunikation. Für etwaige Fragen zu den verschiedenen Events kontaktieren Sie uns bitte hier.

Wir sind auch Ansprechpartner für den „EU@Interbike Village“ - Ausstellerbereich.

Alle Information hierzu finden Sie hier.

Weitere Events, die vom Team der Interbike organisiert werden:

• 2018 Interbike Press Release – Key Brand Momentum Continues
    More key brands in several categories have committed to Interbike Marketweek, as momentum both on the brand and attendee side continue to rise as the Reno Tahoe events begin in 102 days.
    2018 Interbike Release - Key Brands (pdf, 293 KB)
  • 2018 Interbike Press Release – IBD Summit at IB
    Interbike announced the initial wave of content and schedule for the IBD Summit at Interbike retail education track at Interbike 2018. This new track brings the same type of high-level speaker that the IBD Summit was known for to the Interbike audience at no charge.
    2018 Interbike Release - IBD Summit (pdf, 308 KB)
  • 2018 Interbike Press Release – Registration
    Interbike announced that key brands in several categories have committed to Interbike Marketweek, as registration opens today for all attendees including retailers, distributors and media. While the Northstar Free-Ride Festival, OutDoor Demo and the indoor expo have brands committing on a daily basis, a number of key brands have shown their early support for Interbike Marketweek in Reno Tahoe.
    2018 Interbike Release - Registration (pdf, 270 KB)
  • 2018 Interbike – Details Revealed on New Northstar Free-Ride Festival
    Interbike, in partnership with Northstar California Resort, revealed today a number of event features and activities as well as the official name and logo of the new consumer festival set to take place September 14-16, 2018 in Truckee, CA.
    2018 Interbike Release - Free-Ride (pdf, 385 KB)
  • 2018 Interbike – Launches Bi-Monthly Podcast & Marketweek Video Series
    Interbike announced plans to create a new video series that speaks to the value of trade shows for all attendees, gives a visual preview of the Reno Tahoe area for those curious on what to expect, and highlights numerous aspects of the upcoming Interbike Marketweek in September.
    2018 Interbike Release - Video Podcast (pdf, 276 KB)