Interbike Marketweek in Reno/Tahoe 2018

Consumer Demo und Festival, 14.-16. September / OutDoor Demo, 16.-17. September - Northstar California Resort, Truckee, CA

Interbike Expo 18.-20. September - Reno, NV

Interbike ist die größte Fahrrad-Fachmesse in Nordamerika, für Hersteller, Händler, Industrie und Medien. Seit 1982 versammelt die Show mehr als 1.400 Marken aus der Branche und mit insgesamt mehr 25.000 Teilnehmern zählt sie zu den wichtigsten globalen Handels-Events für die gesamte Fahrradindustrie. Mit dem Umzug nach Reno/Tahoe wird außerdem ein großes 2,5-tägiges Endverbraucherfestival im Northstar California Resort in Truckee, CA stattfinden.

Interbike gehört zu Emerald Expositions, einem führenden Betreiber von großen Business-to-Business-Messen. Emerald Expositions, mit Haupsitz in San Juan Capistrano, CA, organisiert mehr als 50 Handelsmessen, Shows und Konferenzen weltweit und bringt dabei mehr als 500.000 Käufer und Verkäufer in neun diversifizierten Endmärkten zusammen. Märkte sind unter anderem allgemeine Handelswaren, Sport, Gastronomie- und Einzelhandelsdesign, Schmuck, Fotografie, Bekleidung, Bau, Gesundheitswesen und Militär.

Weitere Informationen zur Interbike unter: www.interbike.com

inMotion mar.com ist Ihr Ansprechpartner für die Interbike im Bereich Marketingkommunikation. Für etwaige Fragen zu den verschiedenen Events kontaktieren Sie uns bitte hier.

Wir sind auch Ansprechpartner für den „EU@Interbike Village“ - Ausstellerbereich.

Alle Information hierzu finden Sie hier.

Weitere Events, die vom Team der Interbike organisiert werden:

• Interbike, NBDA and PeopleForBikes to host Annual Interbike Industry Breakfast
    Interbike today announced further details of the annual Industry Breakfast that it is presenting in conjunction with PeopleForBikes and the National Bicycle Dealers Association on Tuesday Sept. 18, the opening day of the show. Joining the previously announced keynote speaker, John Venhuizen, president and CEO of ACE Hardware, is Tim Blumenthal, president of PeopleForBikes, the nation’s leading bike advocacy organization.
    2018 Annual Interbike Industry Breakfast (pdf, 173 KB)
  • Interbike Announces Schedule for Electric Theatre ePowered by Bosch
    Interbike announced the schedule for the 2018 edition of its Electric Theatre, epowered by Bosch. Now in its fourth year, the educational track for electric bicycle retailers will be held each day of the tradeshow in Hall 3 of the Reno-Sparks Convention Center.
    2018 Interbike Release - Electric Theater (pdf, 226 KB)
  • Interbike’s Retailer Education Series, The Forum, Returns for Second Year
    Interbike announced plans for the second installment of its successful retailer education series, The Forum, which will be held each day of the tradeshow in the Reno-Sparks Convention Center. The Forum, presented by eBay and held on the show floor in Hall 2, features retailer-centered educational sessions that are 30 to 40 minutes in length.
    2018 Interbike Release - Retailer Forum (pdf, 221 KB)
  • New & Returning Brands, New Categories and New Location Set
    Interbike announced more details surrounding OutDoor Demo, including participating brands, product testing loops, dining options and more. Taking place at the Northstar California Resort in Truckee, CA, OutDoor Demo is set to feature more than 75 leading brands, offering the most robust product testing experience for the bicycle industry in North America.
    2018 Interbike Release - Outdoor Demo (pdf, 197 KB)
  • 2018 Interbike Press Release – Open Air District
    Interbike announced the addition of a new featured area of the expo located just outside the door of the Reno Sparks Convention Center, that will incorporate brand booths, The Circuit test track, ePowered by BOSCH, food and beverage options, shaded seating and more.
    2018 Interbike Release - Open Air District (pdf, 311 KB)