Interbike Marketweek in Reno/Tahoe 2018

Consumer Demo und Festival, 14.-16. September / OutDoor Demo, 16.-17. September - Northstar California Resort, Truckee, CA

Interbike Expo 18.-20. September - Reno, NV

Interbike ist die größte Fahrrad-Fachmesse in Nordamerika, für Hersteller, Händler, Industrie und Medien. Seit 1982 versammelt die Show mehr als 1.400 Marken aus der Branche und mit insgesamt mehr 25.000 Teilnehmern zählt sie zu den wichtigsten globalen Handels-Events für die gesamte Fahrradindustrie. Mit dem Umzug nach Reno/Tahoe wird außerdem ein großes 2,5-tägiges Endverbraucherfestival im Northstar California Resort in Truckee, CA stattfinden.

Interbike gehört zu Emerald Expositions, einem führenden Betreiber von großen Business-to-Business-Messen. Emerald Expositions, mit Haupsitz in San Juan Capistrano, CA, organisiert mehr als 50 Handelsmessen, Shows und Konferenzen weltweit und bringt dabei mehr als 500.000 Käufer und Verkäufer in neun diversifizierten Endmärkten zusammen. Märkte sind unter anderem allgemeine Handelswaren, Sport, Gastronomie- und Einzelhandelsdesign, Schmuck, Fotografie, Bekleidung, Bau, Gesundheitswesen und Militär.

Weitere Informationen zur Interbike unter: www.interbike.com

inMotion mar.com ist Ihr Ansprechpartner für die Interbike im Bereich Marketingkommunikation. Für etwaige Fragen zu den verschiedenen Events kontaktieren Sie uns bitte hier.

Wir sind auch Ansprechpartner für den „EU@Interbike Village“ - Ausstellerbereich.

Alle Information hierzu finden Sie hier.

Weitere Events, die vom Team der Interbike organisiert werden:

• New & Returning Brands, New Categories and New Location Set
    Interbike announced more details surrounding OutDoor Demo, including participating brands, product testing loops, dining options and more. Taking place at the Northstar California Resort in Truckee, CA, OutDoor Demo is set to feature more than 75 leading brands, offering the most robust product testing experience for the bicycle industry in North America.
    2018 Interbike Release - Outdoor Demo (pdf, 197 KB)
  • 2018 Interbike Press Release – Open Air District
    Interbike announced the addition of a new featured area of the expo located just outside the door of the Reno Sparks Convention Center, that will incorporate brand booths, The Circuit test track, ePowered by BOSCH, food and beverage options, shaded seating and more.
    2018 Interbike Release - Open Air District (pdf, 311 KB)
  • 2018 Interbike Press Release – Retail by Retailers
    Interbike announced the addition of a new educational track whereby key retailers will share their experiences on specific topics relevant to all IBD’s today. These Retail by Retailers sessions will be presented in either a one-on-one interview or panel discussion format.
    2018 Interbike Release - Retail by Retailers (pdf, 329 KB)
  • 2018 Interbike Press Release – Keynotes Retail Consumer Experts
    Interbike announced that Matt Powell, Vice President and Senior Industry Advisor, Sports for The NPD Group (NPD), will present the latest retail and consumer shopping trends in the cycling industry to event attendees at the show in September.
    2018 Interbike Release - Keynotes Retail Experts (pdf, 308 KB)
  • 2018 Interbike Press Release – Key Brand Momentum Continues
    More key brands in several categories have committed to Interbike Marketweek, as momentum both on the brand and attendee side continue to rise as the Reno Tahoe events begin in 102 days.
    2018 Interbike Release - Key Brands (pdf, 293 KB)