Interbike Marketweek in Reno/Tahoe 2018

Consumer Demo und Festival, 14.-16. September / OutDoor Demo, 16.-17. September - Northstar California Resort, Truckee, CA

Interbike Expo 18.-20. September - Reno, NV

Interbike ist die größte Fahrrad-Fachmesse in Nordamerika, für Hersteller, Händler, Industrie und Medien. Seit 1982 versammelt die Show mehr als 1.400 Marken aus der Branche und mit insgesamt mehr 25.000 Teilnehmern zählt sie zu den wichtigsten globalen Handels-Events für die gesamte Fahrradindustrie. Mit dem Umzug nach Reno/Tahoe wird außerdem ein großes 2,5-tägiges Endverbraucherfestival im Northstar California Resort in Truckee, CA stattfinden.

Interbike gehört zu Emerald Expositions, einem führenden Betreiber von großen Business-to-Business-Messen. Emerald Expositions, mit Haupsitz in San Juan Capistrano, CA, organisiert mehr als 50 Handelsmessen, Shows und Konferenzen weltweit und bringt dabei mehr als 500.000 Käufer und Verkäufer in neun diversifizierten Endmärkten zusammen. Märkte sind unter anderem allgemeine Handelswaren, Sport, Gastronomie- und Einzelhandelsdesign, Schmuck, Fotografie, Bekleidung, Bau, Gesundheitswesen und Militär.

Weitere Informationen zur Interbike unter: www.interbike.com

inMotion mar.com ist Ihr Ansprechpartner für die Interbike im Bereich Marketingkommunikation. Für etwaige Fragen zu den verschiedenen Events kontaktieren Sie uns bitte hier.

Wir sind auch Ansprechpartner für den „EU@Interbike Village“ - Ausstellerbereich.

Alle Information hierzu finden Sie hier.

Weitere Events, die vom Team der Interbike organisiert werden:

• 2018 Interbike – Vies to Lead Early OEM Conversations with New Sourcing Strategy
    Interbike announced plans to create “Source” within its 2018 show, a new strategy to help facilitate OEM and sourcing conversations between component and accessory manufacturers with product managers and distributors.
    2018 Interbike Release - Source (pdf, 296 KB)
  • 2017 Interbike – Goodbye to Las Vegas
    Interbike staged for the final time in Las Vegas as it marked the end of an era and set its sights on its new home in Reno Tahoe for 2018.
    2017 Interbike Release - Good bye to Las Vegas (pdf, 375 KB)
  • 2017 Interbike – New Home in Reno-Tahoe and Launch of Interbike Marketweek
    America’s leading cycling trade show is pleased to announce it has selected Reno-Tahoe as the new home for the Interbike trade show and the site of the newly-created Interbike Marketweek.
    2017 Interbike Release - Move to Reno Tahoe (pdf, 570 KB)
  • 2016 Interbike – International News
    Despite current market conditions in the North American market being difficult, Interbike continues to demonstrate its ongoing commitment to being North America’s ultimate gathering for retailers to see the latest products and services in the bicycle industry.
    2016 Interbike Release - International News (pdf, 37 KB)
  • EU at Interbike #2
    Interbike, the largest bicycle industry trade show in North America, is presenting an updated turnkey booth section on the show floor. It’s designed to highlight European brands seeking to enter the US market for the first or second time.
    2016 Interbike Release - EU@Interbike #2 (pdf, 90 KB)